نحوه تمیز کردن صورت در خانه: 6 مرحله که باید دنبال کنید
نوشته شده توسط : saadat0011

 

همه ما بدون لک و لک می خواهیم پوستی زیبا داشته باشیم، اما به سختی تلاش بیشتری انجام می دهیم (مقصر به عنوان اتهام). در زندگی روزمره ما پر از هرج و مرج و لیست کارهایی که باید انجام دهید، چه کسی وقت دارد از سالن دیدن کند و پوست شما را نوازش کند ، درست است؟ بسیاری از ما حتی 20 دقیقه از برنامه روزانه خود را برای پاکسازی پوست خود اختصاص نمی دهیم ، چه برسد به مراقبت های شدید پوست. اما چیزی که ما نمی دانیم این است که بیشتر انواع پوست برای داشتن ظاهری سالم و درخشان به پاکسازی منظم صورت نیاز دارند .توجه: وقت آن است که با رعایت اصول اولیه از پوست خود مراقبت کنید. به هر حال، چهره شما همان چیزی است که در هنگام هیجان، خوشحالی یا استرس شما را از خود دور می کند. پوست ما نیاز به مراقبت منظم دارد. حتی اگر مرتباً به یک آرایشگاه مراجعه می‌کنید یا با یک متخصص آرایشی در خانه تماس می‌گیرید، این روش جایگزین پاکسازی روزانه صورت در خانه نمی‌شود که می‌توانید انجام دهید. تمیز کردن صورت در خانه هرگز اینقدر مهم نبود. ما یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه تمیز کردن صورت در خانه در کمترین زمان، به همراه نکات تخصصی برای افزایش زیبایی طبیعی و جلوگیری از لکه ها را برای شما آورده ایم. این موارد را در رژیم زیبایی روزانه خود بگنجانید. 


در اینجا 6 مرحله وجود دارد که هنگام پاکسازی صورت در خانه برای داشتن پوستی درخشان، بی عیب و نقص ، عاری از سلول های مرده و کثیفی پوست باید رعایت کنید:



1. پاکسازی

 
"پاکسازی صورت برای داشتن پوستی روشن و درخشان مهم است. صورت خود را کاملا با پاک کننده صورت یا شستشوی صورت بشویید و پوست را با یک حوله نرم خشک کنید. از آب داغ اجتناب کنید زیرا پوست را خشک می کند ." راهول نگر، متخصص پوست، بیمارستان مکس. در مرحله بعد، مقداری شیر پاک کننده را روی یک پد پنبه ای بمالید و صورت خود را با آن پاک کنید تا منافذ پوست باز شود و کثیفی های باقی مانده پاک شود.

 

 

 


2. بخارپز کردنتمیز کردن صورت در خانه هرگز آسان نبود. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که در خانه بخار بگیرید؟ اگر نه، پس این را امتحان کنید. تا زمانی که پوست شما می تواند بخار کند (تقریباً 5 دقیقه) و سپس به آرامی صورت را با دستمال پاک کنید. این مرحله برای پوست های چرب معجزه می کند. صورت خود را با استفاده از یک مکعب یخ (با حرکات دایره ای) ماساژ دهید تا منافذ پوست سفت شده و دمای پوست به حالت عادی بازگردد.3. اسکراب کردنبا استفاده از اسکراب صورت به مدت چند دقیقه ادامه دهید زیرا به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند که پوست شما را کدر می کند. همچنین می توانید از انواع خریداری شده در فروشگاه صرف نظر کنید و در عوض مخلوط شکر و عسل را در قسمت های مساوی بمالید تا به طور طبیعی پوست خود را لایه برداری کنید. صورت خود را به مدت 5 دقیقه اسکراب کنید و سپس 3 دقیقه دیگر یا بیشتر بگذارید، قبل از اینکه آن را بشویید.4. پک صورتمهم نیست که چه نوع پوستی دارید، استفاده از پک مرطوب کننده صورت، پوست شما را نرم می کند و همچنین رنگ پوست شما را بهبود می بخشد. دکتر راهول نگر، متخصص پوست در بیمارستان مکس، می‌افزاید: «اگر پوست‌های مختلط تا چرب دارید، از یک پک صورت حاوی multani mitti (زمین کاملتر) استفاده کنید» زیرا چربی اضافی را جذب می‌کند. سوپارنا تریخا ، متخصص برجسته زیبایی هند، می‌گوید: «موز، گوجه‌فرنگی و پاپایا نیز به داشتن اثر پاک‌کنندگی و سفت‌کنندگی روی پوست معروف هستند. اگر پوست معمولی تا خشک دارید و می‌خواهید طبیعی شوید ، پودر چوب صندل را با گلاب مخلوط کنید و خمیر را روی صورت خود بمالید تا خشک شود. 
 
 

5. تقویت کنندهیک تونر خانگی مانند آب خیار و گلاب را روی صورت خود بمالید که به حفظ تعادل pH کمک می کند.

 
6. مرطوب کنندهدر نهایت یک کرم مغذی را روی صورت و گردن خود بمالید. دکتر ظهیر احمد، متخصص پوست می گوید : "فراموش نکنید قبل از رفتن به رختخواب صورت خود را مرطوب کنید. برای پوست های خشک، از پاک کننده های ملایم تر بدون الکل استفاده کنید. و برای پوست های مستعد آکنه ، از لوسیون حاوی بنزوئیل پراکسید استفاده کنید." Max Hospitals. برای بهترین نتیجه، این روال را در شب (یک بار در هفته) دنبال کنید، زیرا به پوست اجازه تنفس می دهد و صبح ها ظاهری شاداب و احیا به شما می دهد
 
لینک :  https://b2n.ir/t38695




:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: